Nele & Tim de wereld rond!

Langverwacht bezoek

Kerstman gesignaleerd op de luchthaven van Auckland?!

Wat geen verrassing was, is dat mijn ouders het na 4 lange (voor hen) maanden het tijd vonden ons een bezoekje te brengen. Wel een kleine verrassing was dat wij hen stonden op te wachten op de luchthaven. We moesten ons dus duidelijk zichtbaar maken, waar we geen betere oplossing voor vonden dan Tim nog eens in zijn kerstmanpak te steken. Dit alles maakte het weerzien extra leuk!

4 maanden elkaar niet zien is lang, toch leek het na 5min normaal om samen aan de andere (ja echt de andere) kant van de wereld te zitten. We praten bij op het hoogste punt van Auckland, de Skytower, gaan iets eten in een Belgisch restaurant (amai dat smaakte na al die rijst&noedels) en pakken het deel van hun valies uit dat voor ons bestemd is. Bedankt allemaal voor de leuke kadootjes, kaartjes en lieve boodschappen!

De volgende dag halen we onze best wel grote 4-persoons camper op en kan het echt beginnen. 3 weken niet met onze veel te zware rugzak moeten sleuren, 3 weken een dak boven ons hoofd hebben, 3 weken een bed hebben van 2m lang (vooral voor Tim van toepassing), 3 weken verwend worden met allerlei 'hartelijke' dingen en de nodige hoeveelheid alcohol. En dat alles terwijl je door 1 van de mooiste natuur landen ter wereld trekt. Hier kunnen we maar 1 ding op zeggen: we zijn met ons gat in de boter gevallen, wat een luxe!!

We starten in het Noordereiland, met als eerste bestemming: Bay of Islands. Na een culturele stop bij de Hundertwasser toiletten bereiken we Pahia waar we onze eerste nacht zullen doorbrengen. Hier komt de vriendelijkheid van de kiwis direct naar boven wanneer Tom en zijn vrouw ons uitnodigen om samen eene te drinken. Dit wetende dat hij al 5 keer gewuifd had voor onze camper nog maar stil stond. De gezellige aperitief, gevolgd door nen BBQ onder een prachtige sterrenhemel zijn een ideale begin.

De volgende dag zit het weer ons niet echt mee dus laten we de Bay of Islands links liggen en vullen we onze dag met een wandeling door mangrove bos en een waterval als beloning. `s Avonds testen we voor de eerste keer het wild kamperen uit. Wanneer we een plaatsje vinden met zicht op zee weten we dat dit zeker niet de laatste keer zal zijn.

De volgende ochtend willen wij vrouwen een 'uitgebreide' douche nemen, dus zijn de mannen zo vriendelijk om de zee als wasplaats te gebruiken. Fris gewassen zijn we klaar om vele kilometers af te leggen. We moeten een heel eind zuidelijk geraken om `s morgens op tijd te zijn voor ons warm water bad op Hot Beach. Vulkanische activiteit zorgt ervoor dat je bij laag tij warm grondwater kan opgraven op het strand. Een diepte van 30cm kan al genoeg zijn om je te verbranden aan de eerste druppels. Om 6uur vertrekken we richting strand (gewapend met enkel een vuillblik wegens het niet voorzien van een schop) en zijn vastberaden ons een lekker warm badje te graven. Na wel 10 pogingen met nog steeds koud water krijgen we hulp van een man die ons al een half uur vanuit zijn stomend bad ziet sukkelen. We moeten dichter bij de bron graven, luidt het. En jawel nog geen halve minuut later hebben we een badje met water van rond de 80graden. Afkoelen dan maar! Na de koud water kraan even open te draaien, kunnen we eindelijk in ons bad liggen weken terwijl anderen nog volop aan het graven zijn. Volledig verrimpeld komen we er na een dik uur uit en is het weeral tijd om verder te gaan!

We blijven de warmte opzoeken want in de namiddag en ook de dag erna bezoeken we vulkanische gebieden met rokende meren, kokende modder, stomende champagnebaden en dit alles in combinatie met de geur van rotte eieren! De zon (we mogen toch wel spreken van een 30graden) helpt ons ook niet echt om af te koelen, gelukkig zijn er nog de frisse pinten!!!!

Toch moet het hoogtepunt van het Noorder eiland nog komen, de 20km lange Tongariro crossing. De eerste kilometers dienden als opwarming voor de stevige kuitenbijters die volgden. Het landschap varieerde van duizende lavastenen, rode kraters, fel groene meren, tot de kalmthoutse heide afgewerkt met enkele zwavelbronnen en als afsluiter een stukje Vlietbos (ongeveer toch). Echt de moeite! De 'oudjes' konden goed mee maar klaagden toch van stijve spieren en zere gewrichten. Nee ze zijn geen twintigers meer...

Als afsluiter staat er nog een rustig dagje Wellington op het programma alvorens de ferry te nemen naar meer Zuidelijk gelegen oorden. We eindigen zoals we begonnen zijn: in een Belgisch cafe met frieten en bier. Wat moeten we nog meer hebben!!!

We houden jullie zeker op de hoogte van onze komende avonturen want gedurende deze 3 weken is het niet enkel onze blog maar ook die van Marina&Guido (dat zeggen ze toch tegen hun vrienden...)!

Vele zoenen van ons gevieren

REACTIES

Maria en willy Lambrechts zegt 90 dagen 3 uur geleden:
Dat is wel echt genieten hé... vooral met die koude in België. Kun zo`n warmwaterbronnen niet meebrengen?

Hedwig en Wendel zegt 93 dagen 12 uur geleden:
Hey Guido en Miranda
wellicht komt dit berichtje te laat. De tijd gaat zo snel dat ik vermoed dat jullie al terug in belgie zijn.
hopelijk hebben jullie een mooi verlof gehad maar dat horen we dan binnenkort.

Elke zegt 93 dagen 14 uur geleden:
helaba
eerlijk gezegd ben ik toch een bitje jaloers ... :-) het klinkt allemaal ongelooflijk gezellig, mooi en lekker, staat zeker ook op op mijn verlanglijstje voor de komende 20 jaar
geniet er van met 200 % !!!
groetjes vanuit het koude België

annick zegt 99 dagen 14 uur geleden:
Amai zat ik daar maar , in plaats van de vissen eten te moeten geven.
Geniet ervan . In melsele alles ok !!

xxx

Dobbeljoe zegt 100 dagen 4 uur geleden:
Djeezes

Bij het lezen van dit verslag krijgt een mens verdamd veel goesting om tot daar te komen...Geniet ervan!!!

Cara zegt 101 dagen 10 uur geleden:
Zalig !!

Tegen volgende week hebben jullie de verloren kilo`s al ingehaald met pinten (uiteraard) en frieten en dikke worsten vanop den bbq :-)

Geniet er allemaal nog van en ik ga nadien wel eens langs bij Marina voor de verhalen :-)

van gulck dirk zegt 101 dagen 12 uur geleden:
gelukzakken t`is hier nie vet van t`weer geniet van jullie samenzijn en houd nog een beetje zon over voor ons nog vele groeten en geniet er van

dirk miek

mdd zegt 101 dagen 17 uur geleden:
Beste nele, tim, marina en guido,
Jullie verhaal lezen doet mij herinneren aan de mooie momenten in beijing.
Ik weet maar al te goed hoe zalig gelukkig marina en guido zich nu voelen na al die tijd geduldig te `moeten` wachten op de reunie !
Het kan niet meer stuk.
Zie de mooie dingen, luister de stilte.

Gunter zegt 101 dagen 20 uur geleden:
fantastische verhalen kiddo`s!! keep it coming!!

soenen fan de famili fan Koole
XxxX

Hilde e Hugo zegt 102 dagen 8 uur geleden:
Hee gelukzakken hier kun je alleen maar van dromen.
Geniet van de zalige momenten samen.
groetjes

Jelle zegt 102 dagen 10 uur geleden:
Nice! Wish we were there!

Lies zegt 103 dagen 5 uur geleden:
Aaaaaaaaaaah, zo herkenbaar...
Hot Beach, super!
Champagnebad, prachtig!
Tongarirocrossing, adembenemend en beetje vermoeiend.

Geniet er nog maar van!!

luc moonen

Nele en Tim, Ik heb ook de Cape Tribulation bezocht. (Dat was dus de plaats waar ik niet op kon komen.

Wat betreft de zichtbaarheid in GBR: Toen ik daar gedoken heb was die toch zeker zo goed als ik Thailand ! Alleen de Rode Zee was nog vele malen beter. Grtjs, Luc

Hamba