Nele & Tim de wereld rond!

Hong Kong, Azië's afsluiter

Terug onder ons tweetjes in Hong Kong, maar is dat nu China of niet?

Wie zal het zeggen? Wij denken van niet aangezien ze in Hong Kong facebook niet blokkeren, altijd een belangrijke waardemeter. Drie dagen Hong Kong zijn voldoende voor ons. Blij er geweest te zijn maar toch niet echt iets voor ons. Alweer een tijdje geleden dat we zulk een drukte hadden meegemaakt ook. En het ergste van al, het is er KOUD. God straft meteen, we hadden niet zo mogen lachen met de vrieskou in Belgie, opscheppende dat wij enkel nog in +25 zouden verblijven tot maart... we hebben er spijt van!

De citytrip Hong Kong is voor ons ook de officiële afsluiter van ons hoofdstuk Azië. We hebben ongelooflijk veel meegemaakt en gedaan sinds we zijn vertrokken en zijn er ons bewust van dat we met iets heel uitzonderlijks bezig zijn. Om het met een cliché te zeggen, we maken onze dromen waar... We krijgen (nu al) vaak de vraag wat ons favoriete land nu eigenlijk is en, eerlijk waar, hier valt niet op te antwoorden. Het gaat ons om indrukken, momenten en ontmoetingen die ons nog lang zullen bijblijven.

Enkele belangrijke weetjes over de laatste 4 maand:

We spendeerden al 22€ aan internet doordat ons computertje meer niet werkt dan wel.

Een kleine berekening leert ons dat er sinds September waarschijnlijk duzend eenheden alcohol niet zijn gedronken. Dit gecombineerd met dagelijkse lichaamsbeweging heeft een gezamenlijk gewichtsverlies van 16 kg tot gevolg.

Nele at al 23 ijsjes gedurende onze reis (en is vast van plan dat aantal nog op te drijven).

Hout vasthouden, we hebben nog geen ongelukken meegemaakt of zijn nog geen slachtoffer geworden van diefstal. Met onze algemene gezondheid kan het dan ook niet beter.

We hebben al heel wat kms afgereisd. Tot hiertoe legden we al 283.68 keer de dodentocht af (gelukkig niet allemaal te voet)

Als er nog dingen zijn die jullie graag te weten willen komen... reageren maar!

Zoenen

Nele en Tim

Ps: Door tijdsgebrek was het alweer een tijdje geleden dat jullie iets van ons hebben gehoord. Voor ons eigen gemak hebben we de verslagen opgesplitst over de drie landen....

REACTIES

marianne zegt 101 dagen 17 uur geleden:
Geniet er nog van waarschijnlijk de mooiste en leerrijkste tijd in jullie leven! Wel leuk dat jullie dit met ons willen delen, bedankt zo zie ik ook een stukje van de weleld! Nog veel plezier. groetjes

Hilde en hugo zegt 104 dagen 19 uur geleden:
fijne reisverhalen nog veel plezier en een leuk 2011
groetjes Hilde en Hugo

Lies zegt 106 dagen 15 uur geleden:
Dat kindje mag nu dan wel in mijn buik zitten, maar als ik jullie verhalen zo lees, dan weet ik wel 100% zeker dat ik nog wat van de wereld zal gaan ontdekken.

Veel plezier nog!!

Kenneth zegt 109 dagen 4 uur geleden:
Ha tim en nele!!! tof om te lezen hoe alles verloopt daar!!!

ik zie tim dat je mee aant doet zijt met vele belgen om uwe baard te laten staan tot er een regering gevormd is in belgie!!! blijven volhouden!!!

groetjes uit nat belgie

Hamba